Thursday 5 June 2008

Somebody shoot me... (pyöräasiaa osa 2)

Pyöräpainajainen jatkuu!

Eilen olin lähdössä yhteen meetingiin iltapäivällä ja huomasin että rengas oli taas tyhjä. Koitin täyttää sitä huoltsikalla ja kävi ilmi että venttiili oli luovuttanut. No onneksi jalat pelasivat ja kävelin meetingiin, en onneksi myöhästynyt kuin 5 minuuttia.

Tänään aamulla ajattelin että vaihdan pyörään uuden sisärenkaan. Tuhersin pyörään uuden sisärenkaan ja menin huoltsikalle täyttämään rengasta ilmalla. Täytin rengasta täydellä paineella ja melkein samantien rengas räjähti! Voitte kuvitella että olin siinä hetkessä onneni kukkuloilla!
Toisaalta kyllä vaan nauratti, että voiko tää olla mahdollista:)

Siispä, pyöränkorjaajanpaikka on edelleen auki! Hakemuksia ei ole kyllä vielä sadellut yhtään...

Aurinkoista päivää sulle! Tänään mennään bussilla:)


8 comments:

Anonymous said...

Loistavaa! Kuuluiko sisärenkaaseen uusi venttiili myös? Se olisi ehkä se oleellinen? Ja no tässä vaiheessa sisärengaskin kanssa..

Samassa veneessä. Liekö polkuvene? Mun fillarista puuttuu edelleen polkimet - täällä prismassa myydään kaikkea hienoa sälää, mutta ei elämän perustarvikkeita! Ja no jarrut säätämättä kun kunnon työkaluja ei löydy... minä kyllä tykkään pyörän räpläämisestä.. Jos on aikaa ja tarvikkeita!

Eilen näin tuossa korttelin kulmilla pitkän komean miehen fillarilla, olisin siltä kyllä pyytänyt vinkkiä sopivasta korjaamosta (ja sivulauseessa tietty ehdottanut että jos sillä olisi itsellä työkaluja..) mutta suhahti liian kaukaa ohi... Katsoi kyllä pitkään, johtuikohan mun farkkuhameen seuraksi pukemistani valkoisista nilkkasukista!? Oh jea. Kävellään siis, täältä ei mene kunnon julkisia hteyksiä töihin, asuinpaikka on valittu olettaen, että fillari on ja toimii. Tätä elämää..

Anonymous said...

Teillä on tytöt mulle opetettavaa..Mä en osaa räplätä pyörää yhtään! Täällä Glasgowssa mulla ei kyllä mitään pyörää edes ole - on hieman hurjaa pyöräillä tuolla autojen joukossa kaupungissa. Mutta oon kyllä alkanut jo vähän kaipailla pyörää millä vois tonne Loch Lomondille pyörähtää.. Reija, you would love it!! (30km yhteen suuntaan, palkintona upeat maisemat järvi/vuorimaisemat. Googlaa Loch Lomond! =))

Anonymous said...

Howdy ladies:)
No niin nyt mun case is closed...
Ai mitä? tapasinko elämäni miehen vai!? Eeei suinkaan...
Kiitos kuuluu huumorintajuisen ja neuvokkaan äidin, joka tuli visiitille tänne Norjaan tuliaisena bränikkä fillarinkorjauksen käsikirja!! Arvaatkaa hihkuinko innosta kun sen sain käsiini! JOOOO!
Uskon että vielä tulen selättämään sen vaihteiden säätämisen ja paljon muutakin. kuvat on tosi havainnollisia:)
Hensku: Voin scannata sulle osion "Näin asennat pyörääsi kammet" ja mailata sen sulle;)
Mimosa: Tell me no more! Ajatuksissa olen jo siellä fillaroimassa tukka putkella. Nyt alkaakin taas muuten matka kuume vaivata kun oon ollu yhessä paikassa niin kauan aikaa.

Siskot maailmalla,ootte huippuja!

Halein
Reija

Anonymous said...

ostin työkalusarjan (4,5 euroa, on varmaan priima) - saan kammen mutterin kiristettyä (luulen että laitan siihen myös vähän liimaa!!!) ja ja polkimen muoviosan ajattelin korjata jollain.. ehkä teipillä tai sit pyydän isää lähettämään pari nippusidettä? hmm...

Anonymous said...

Aijai! Siitä tulee helmi!
Alkaa kuulostaa ihan "Pimp my ride" ohjelmalta (jossa siis tuunataan autoja vimosen päälle!)
Liima on on aina hyvä ja nippusiteet for sure:)

Anonymous said...

Se oli minä toi vimppa kommentti, unohtu nimi.

Reija

Anonymous said...

Hei Reija mä keksin!! Niitä miehiä löytyy pyöräkorjaamosta!!! Hahaa. Vein omani vihdoin huoltoon, kampi meni vaihtoon. Oli kovasti söpö nuori mies... Sopivasti nuo etuhaarukan mutterit mitkä lienee vähän löysällä näköjään, pitää ehkä poiketa toistekin! Ja jarrut sain säädettyä vaan toiselta puolin, kun en saanut muttereita auki- ärsyttävää. Täällä sataa aika mennä nukkumaan, oi ja salama välähti ja jyrisee... Hui! Odotan jo aamua et pääsee ajamaan töihin. Hihii!!

Anonymous said...

Lucky you!
;) Reija